Villkor
innehåll-
Beställning av betalningsmetoder
Betalning via vinstlinje Förskottsbetalning via banköverföring på Klarnan fakturatjänst
Av Klarnan Installment (för köp över 100 €) Fraktmetoder
Leveranskostnad Försäljningsområde Leveranstid
Produktleveransförsäljning och förbeställning av produktreturer
Defekt produkt returnerar leveranser försenad leveransgaranti och service av utrustning efter garanti
Kursblodanalys och avbokningsregler
För alla frågor relaterade till beställningar eller händelser kommer du att nå oss på följande sätt: Beställa
De produkter som ska beställas väljs på hemsidan genom att lägga till dem i kundvagnen. Beställningen skickas genom att betala för innehållet i kundvagnen i onlinebutiken kassafunktion. Genom att göra en beställning godkänner du dessa leveransvillkor, produktpriser och fraktkostnader. Om en e-postadress anges vid beställningstillfället skickas en orderbekräftelse via e-post. Beställningsbekräftelsen visar de beställda produkterna och priset.
Betalningsalternativ
Vi accepterar Nordea, Sampo, Osuuspankki, Spanki och Sparbank online-betalningar från finska onlinebanker och Luottokunta kreditkortsbetalningar (Visa / Mastercard) via Klarna. Dessutom finns utcheckning, PayPal eller Klarna eller förskottsbetalning också tillgängliga som betalningsmetoder. När produkterna har betalats via internetbank eller kreditkort, kommer vi att börja förbereda din beställning för leverans.
Internationell betalning är också möjlig genom IBAN-betalning, vilken instruktion du får på betalningssidan och via e-post efter din beställning.
Förskottsbetalning genom banköverföring
Vi accepterar förskottsbetalning av produkter genom banköverföring före leverans eller insamling. Omedelbart efter beställningen kommer abonnenten att få en orderbekräftelse på den e-postadress som medföljer beställningen. Beställningsbekräftelsen innehåller följande information: de beställda produkterna, betalningsmottagaren, fakturabeloppet, kontonummer och referensnummer.
Efter att beställningen har mottagits skickas ordren normalt inom ungefär två (2) arbetsdagar. Vid leveransförsäljning eller förbeställning av en ny produkt måste förskottsbetalningen göras så snart som möjligt eftersom produktens förbeställningspris endast är giltigt när produkten är förbetald.
Klarnan fakturatjänst
Vi skickar en Klarna-faktura med beställningen, som förfaller 14 dagar efter att beställningen skickats. Vid köp debiteras en fakturavgift på 3,90 €. När kunden har godkänt informationen vid beställningen samtycker du till att vi kommer att granska din kreditinformation. Leverans sker endast till den adress som anges i låntagarens (kundens) befolkningsregister. För en utestående faktura kommer Klarna att skicka en anteckning som är avgiftsbelagd.
Servicevillkor på Klarnan faktura
- Kunden måste vara över 18 år
- Du får inte ha någon kreditinformation
- Kunden får inte ha några obetalda skulder till kreditor
- Leveransadressen måste vara densamma som den kundadress som anges i befolkningsregistret
Tjänsten för onlinebutiken tillhandahålls av Kreditor Europe AB. För mer information om fakturering och fakturering, besök www.laskulla.fi
Med Klarnan Installment (för köp över 100 €)
Genom Klarna erbjuder vi flera avbetalningsalternativ som du kan välja mellan. Naturligtvis kan du betala återstående skuld när som helst och i en del. Du kan göra mer shopping samtidigt. Klarna fakturerar dina inköp varje månad. Att köpa in avbetalningar är enkelt och flexibelt.
Du ansöker om betalning vid kassan när du gör ditt köp. Vid kassan väljer du betalningsalternativet och önskad avbetalningstid. Köpmånaden är gratis. Skulden, inklusive startavgiften, delas sedan upp i lika månatliga avbetalningar.
Det är en bra idé att kontrollera den aktuella räntan och andra avgifter på Klarnas webbplats på https://klarna.com.
Klarna (Kreditor Europe AB) skickar ett kontoavtal hemma. Kontrollera att informationen är korrekt och returnera det undertecknade avtalet i svarkuvertet. För mer information om våra allmänna kontovillkor, besök http://kreditor.se/_en/_payment/payment_accounts/payments.pdf. Varje ansökan är föremål för en kreditkontroll, du samtycker till att Kreditor Europe AB verifierar din kreditinformation.
Till exempel, för en tolvmånadersperiod på 1000 euro, är den effektiva årliga räntan 16,97%. (December 2014) Webbutikstjänsten tillhandahålls av Kreditor Europe AB.
Frågor eller förtydliganden om Klarna? Du kan ringa Kreditor Europe AB på vardagar från 9 till 17 +358 9 425 997 70 eller kontakta
Leveransmetoder
Vi använder GLS, DHL, Matkahuolto, Post Nord Logistigs (MyPackservice eller DPDove för dörr till dörr) eller Finland Post för att leverera leveranser. Produkter skickas inom de närmaste arbetsdagarna. Vid mottagandet av leveransen kommer kunden att få en ankomstmeddelande på hemadressen eller via e-post med spårningskoden. Produkterna kan sedan hämtas omedelbart från närmaste hämtningspunkt.
Vi strävar efter att skicka beställningsspårningskoden eller beställa fraktinformation så snart som möjligt, särskilt om paketet innehåller förgängliga produkter eller om kunden har valt leverans från dörr till dörr.
Det är också möjligt att hämta produkterna från vår pickup-depå, men det är lämpligt att ordna en hämtningstid via telefon eller e-post. Vi skickar ett telefonnummer och detaljerade instruktioner för att hämta din beställning när den behandlas.
Fraktkostnader
Vi betalar för porto och frakt på beställningar över $ 120, men ingen porto är möjlig. För beställningar under $ 120 lägger vi till fraktkostnader baserat på vald vikt och leveransmetod.
Försäljningsområde
E-handelsprodukter levereras till olika delar av världen, särskilt till Finland, Europa, Norge och Schweiz.
Leveranstid
Beställningar med omedelbar tillgänglighet skickas till kunden med den valda leveransmetoden på orderdatum eller inom de närmaste arbetsdagarna.
Vi kommer att sträva efter att ta bort slutförda artiklar från vår onlinebutik, men om någon av dina beställda varor är slut, kommer vi att meddela dig så snart som möjligt och beräknad leveranstid. Vi skickar hela beställningen omedelbart efter mottagande av den saknade produkten. Vi strävar efter att leverera kompletta order. Om en produkt är slut i lager under en längre tid och vi inte kan få den inom rimlig tid kan beställningen levereras i delar utan extra kostnad för kunden.
Produktleveransförsäljning och förbeställning
Vid leveransförsäljning eller förbeställning av en ny produkt måste förskottsbetalningen göras så snart som möjligt eftersom produktens förbeställningspris endast är giltigt när produkten är förbetald.
Den beställda produkten skickas till närmaste insamlingsplats eller kan hämtas från vårt lager när produkten har kommit. Produkten och all transport måste betalas i förskott. Om du förbeställer en produkt via oss till ett förbetalt pris, återbetalar vi dig inte, men vi kan byta ut det belopp som betalats för en annan produkt eller tjänst. Vi strävar efter att göra förbeställda produkter mycket billigare än de som normalt köps direkt från hyllan.
Produktretur
Alla produkter i vår webbshop har en 14-dagars returpolicy. Returer är möjliga om produkten är oöppnad, återförsäljd och defekt, inklusive förpackning. Användade eller kasserade produkter återbetalas inte. Beställningsprodukter har inte heller någon returpolicy. Vi meddelar dig per produkt om produkten är en beställning eller en borttagning.
Köpeskillingen minus kostnad (frakt och eventuella finansiella avgifter) återbetalas inom ungefär 14 dagar efter att säljaren mottagit och godkänt produkten som återbetalningsbar.
Kom alltid ihåg att kontakta oss via e-post eller ring 045 20 20 280 innan du returnerar eller avbryter din beställning. Underlåtenhet att hämta din beställning är inte en avbokningsorder. Underlåtenhet att samla in kommer att leda till ytterligare fraktkostnader som debiteras abonnenten.
Om produkten inte är defekt gäller inte returrätten för företagskunder.
Återlämnande av defekt produkt
Alla returer måste alltid avtalas i förväg med healthylife.fi. Annonsperioden för att hämta produkten från postkontoret eller hämtningsplatsen är 14 dagar. Du kan nå oss bäst via e-post på eller via telefon +358 45 20 20 280. Den defekta produkten kommer bara att ersättas med samma nya artikel. Såvida inget annat avtalats i förväg, kommer Healthylife.fi inte att ersätta frakt eller returnera fraktkostnader eller kostnader till finansbolaget. Återlämnandet måste först överenskommas med Perfect Wealth Living Oü. Healthylife.fi löser inte tillbaka återbetalningar som skickats med kontantförskott.
Vi rekommenderar att du tar bilder av förpackningar och produkter som är defekta och skickar dem till .
Leveranser trasiga under leveransen
Tyvärr lyckas ingen transportör alltid, trots noggrann packning, leverera paket intakt. Av denna anledning är det en bra idé att kontrollera paketets skick och eventuella skador på paketet när du hämtar eller tar emot det.
Om föremålet är skadat i postleveransen, rapportera omedelbart till ditt postkontor, hämtningsplats eller transportör. Kontakta oss också () så ordnar vi leveransen av din nya produkt.
Vi rekommenderar att du tar bilder av förpackningarna och trasiga produkter och skickar dem till .
Utrustningsgaranti och kundservice
Garantiperioden för varje enhet eller instrument anges från köp- eller leveransdatum. För garanti eller serviceproblem, vänligen kontakta oss på eller ring 045 20 20 280. Eventuell porto eller frakt från vår kund till vårt lager täcks inte av garantin.
En serviceenhet kommer att returneras för hämtning från närliggande post. För garanti och service efter försäljning rekommenderar vi att du tar bilder av produkten och artikeln som behöver service så att vi kan hjälpa dig via telefon eller skicka rätt rätt reservdel. Bilder kan skickas till .
Kurser blodprover och policy för annullering av händelser
Följande avbokningsregler måste beaktas när du registrerar dig för betalda evenemang organiserade av healthylife.fi:
pH Middagsregistrering krävs eftersom det maximala antalet platser är begränsat till 15 deltagare. En annan person kan ersättas, men vi debiterar € 30 för oåterkalleligt deltagande. Avbokning eller ändring måste göras 24 timmar före evenemanget.
Vid betalning av fakturan efter evenemanget är priset för pH-middagen 35 euro / person.
Normalt är priset för en pH-middag 25 € / person vid beställning online eller betalas kontant till 20 €.
2. Avbokningsvillkor för levande och / eller torrblodsanalys
Avbokning eller ändring måste göras en (1) dag (24 timmar) före evenemanget.
Registrering är ett måste eftersom varje plats är personlig. Det kan också vara en ersättning, men vi tar ut hela priset för ditt oåterkalleligt deltagande vid bokning. OBS! Vid betalning av fakturan efter transaktionen höjs blodprovets pris med 10 euro / person. Förskottsbetalningar via kontanter på vår webbplats eller på plats är förbehållna.
3. pH-balanskursen och de betalda kurserna på healthylife.fi
Avbokning eller ändring måste göras två (2) dagar (48 timmar) före evenemanget.
Registrering är ett måste eftersom varje plats är personlig. Det kan också vara en ersättning, men vi tar ut hela priset för ditt oåterkalleligt deltagande vid bokning. Avbokning eller ändring måste göras två dagar (48 timmar) före kursstart.
pH-balans kursgaranti: Om du inte är nöjd med kursen, kommer du att få en kursavgift minus kostnaden för arrangemanget till $ 99. Kursmaterial måste returneras till Healthylife.fi innan betalning av återbetalningsbeloppet.
4. pH-balansföreläsning, fria evenemang och deras arrangemang
Om du vill säkerställa tillgängligheten av gratis material och tillgängligheten till gratisprovningar, är den sista tiden att registrera dig för ett gratis pH-balansföreläsning 24 timmar (före dygnet). Avbokningen eller ändringen måste göras tolv (12 timmar) innan evenemanget börjar.
Registrering är ett måste eftersom varje plats är personlig. Någon annan kan också ersättas. Observera att en irreversibel plats kan förhindra att en annan deltagare får tillgång till det gratis evenemanget.
Det är alltid tillrådligt att registrera sig för gratisevenemang så att vi vet hur man ordnar föreläsningsrummet ordentligt, och förregistranter har alltid prioritet vid sittplatser och catering. Förregistranter kommer också att få distribuerat material först, och andra om det finns överskott kvar.
För att nå oss med alla beställnings- eller evenemangsrelaterade problem: